Blíží se období udílení nejrůznějších divadelních cen za minulý rok. Je ale dobré připomenout si také herce a herečky, kterým se takových vavřínů dostat nemůže, přestože jsou pro muzikál v anglickém a americkém systému seriálového hraní nepostradatelní. Plní totiž roli tzv. understudy neboli možného záskoku za hlavní představitele inscenace. V Londýně na sebe v minulém roce hned několik dam v rolích understudy velmi výrazně upozornilo a připomněly tak, jaké uznání si herci v této poněkud nevděčné roli zaslouží.

 

Jednou z největších událostí londýnské muzikálové sezony bylo účinkování herečky Glenn Close v Sunset Boulevardu. Ta ovšem během pětitýdenního uvádění muzikálu onemocněla. Její absence rozvířila debaty, zda by divadla v podobném případě neměla vracet vstupné: celá reklamní kampaň byla přece postavena na tom, že divák uvidí Glenn Close. Řada návštěvníků byla proto její absencí velmi rozladěna – než je ovšem její understudy svým výkonem zcela uchvátila. Byla to zkušená, i když nepříliš známá, westendská herečka Ria Jones.

 

K podobné situaci došlo, když populární herečka Sheridan Smith z osobních důvodů zhruba na dva měsíce opustila titulní roli muzikálu Funny Girl. Zastoupila ji teprve šestadvacetiletá Natasha Barnes, která si okamžitě vysloužila uznání diváků i kritiky. A zdá se, že tato náhodná příležitost bude pro její kariéru zcela zlomovou: o Vánocích už se stala představitelkou Popelky v prestižním londýnském divadle Palladium.

 

Rovnocennou náhradu našel letos v lednu také muzikál Dreamgirls za představitelku hlavní role Amber Riley. Během její nemoci se k inscenaci připojila mladá broadwayská herečka Marisha Wallace, která svým mimořádným talentem diváky zcela okouzlila.

V HLAVNÍ ROLI: UNDERSTUDY