PESTRÁ PLZEŇSKÁ NOVINKA

Právě před pěti lety se v dnes už uzavřeném plzeňském Komorním divadle uskutečnila česká premiéra muzikálu slavné autorské dvojice John Kander – Fred Ebb s názvem Kiss of the Spider Woman, tedy Polibek pavoučí ženy. V hlavní roli vězně Moliny se tehdy představili Petr Jeništa a Aleš Kohout, a to v režii Romana Meluzína.

Kander a Ebb napsali tento muzikál společně s dramatikem a scenáristou Terrencem McNallym podle stejnojmenného románu Manuela Puiga. Světová premiéra se uskutečnila v roce 1992 v Londýně v režii Harolda Prince a teprve v roce následujícím se titul objevil i na Broadwayi. Ačkoli Polibek pavoučí ženy nedosáhl slávy Kabaretu a Chicaga, bezesporu se jedná o jedno z nejpozoruhodnějších děl dvojice Kander-Ebb.

Děj nás zavádí do věznice v jihoamerické zemi s vojenskou diktaturou, ve které dekoratér výkladních skříní Molina, odsouzený za pohlavní zneužívání mladistvých chlapců, sdílí celu s extremistickým marxistickým aktivistou Valentinem. Kromě vězeňských starostí se Molina musí potýkat se zprávami o smrtelně nemocné matce, s níž si však smí telefonovat pouze za podmínky, že dozorcům bude donášet informace na svého spoluvězně. Jedinými světlými okamžiky vězeňského života jsou mu jeho vzpomínky na staré filmy, v nichž se zjevuje Aurora, filmová diva 50. let, jež vnáší barvy do šedi žaláře. Díky nim se mu daří unikat z neúprosného prostředí každodenního ponižování, týrání a mučení. Z jedné role své milované hvězdy má však neustálý strach: z role pavoučí ženy, která svým polibkem zabíjí. A jak se dá předpokládat, Aurořina smrtelného polibku se na konci muzikálu dočká i on…